A SZINTETIKUS MARIHUÁNA (HERBÁL) HOSSZÚ TÁVÚ HATÁSAI

Az emberekre gyakorolt hosszú távú hatások még nem teljesen ismertek, de a mérgezési szakértők jelentése szerint az olyan dizájnerdrogok, mint amilyen a herbál és a kristály, életveszélyesek lehetnek.

Függőséget okozhatnak, és olyan elvonási tünetekhez vezethetnek, mint a sóvárgás, rémálmok, erős izzadás, hányinger, remegés, fejfájás, extrém fáradtság, álmatlanság, hasmenés, hányás, képtelenség a tiszta gondolkodásra és más érdeklődési területek vagy kötelességek elhanyagolása.

A drog ismételt és hosszan tartó használata után a fogyasztók feledékenységet és zavarodottságot tapasztalhatnak. Néhány felhasználó bénulásról számolt be.

A Wyoming Department of Health (Wyoming Egészségügyi Minisztériuma) az Egyesült Államok 6 államában 16 olyan esetet talált, amelyeknél a drogfogyasztást követően vesekárosodás alakult ki.4

BÉNULÁS A HERBÁL SZÍVÁSA UTÁN

„Miután néhány hétig használtam a herbált, egyik éjszaka felébredtem, és a padlóra estem. Nem tudtam megmozdítani a lábaimat és a csípőmet. Mindössze az alkarommal tudtam magam mozgatni, de ezzel nem jutottam semmire, így aztán 13 órán keresztül feküdtem a földön, a padlót püfölve és segítségért kiáltozva. Az orvosok szerint még két óra, és meghaltam volna. Most hosszú ideig kórházban leszek.” – L. D.

EZ MAGA A POKOL

„Meg akarom osztani a kristállyal kapcsolatos tapasztalataimat. Tönkretette az életem. Amikor először próbáltam kristályt szívni, akkor minden úgy összemosódott előttem, mint amilyen a tévé képernyője, amikor nincsen adás. Emlékszem, arra gondoltam, hogy »Ez maga a pokol«. A szörnyű félelmen kívül képtelen voltam bármi mást érezni. Hallottam a családtagjaim hangját, képek ugrottak be fiatalabb koromból. Ez volt életem legrosszabb élménye. Borzasztóan remegtem, nagyon meg voltam rémülve, és hányingerem volt. Attól a naptól kezdve nap mint nap rémes szorongást éreztem. Abba kellett hagynom az iskolát, annyira szorongtam.” – J. W.

TÖBBÉ EGYSZERŰEN NEM VAGYOK TELJESEN ITT

„Túladagoltam a herbált, és azóta már nem vagyok ugyanaz, aki voltam. Csak ültem ott, és szívtam, amíg az egész rám nem omlott. Nem láttam, és nem tudtam járni, azután 6-7 alkalommal hánytam. Felébresztettem az anyukámat, ő lefektetett a kanapéra, és kihívta a mentőket. Körülbelül 10 perccel a mentők megérkezése előtt görcsrohamok törtek rám. Egy kórházi ágyban, az intenzív osztályon tértem magamhoz. Ezután néhány órán keresztül hirtelen szívmegállásaim* voltak, és azt hitték, nem fogok magamhoz térni, de túléltem, viszont azóta nem az vagyok, aki voltam. Sokszor dadogok, és semmire sem tudok koncentrálni. Elkezdek beszélni valamiről, és egyszer csak üres lesz a fejem, és nem tudom, hogy mi történt. Folyton pöttyöket látok, és egyszerűen többé nem vagyok teljesen itt.” – D. Y.

EGY KORÁBBI FÜGGŐ

„Én korábban herbálfüggő voltam. Azalatt szoktam rá, hogy feltételesen szabadlábon voltam. Azért használtam, mert be akartam tépni, de úgy, hogy ne mutassák ki a drogtesztek. Napi alig egy grammról indultam, de ez napi 3-4 grammig emelkedett. Ahogy a függőségem erősödött, egyre kevésbé voltam képes az alapvető viselkedési és a mozgáskoordinációs készségeim** irányítására. Ha valami felzaklatott, akkor agresszívabb lettem, és ez annál gyakoribbá vált, minél többet és minél hosszabban használtam az anyagot. Egyik reggel egy pszichotikus roham során, teljes emlékezetkiesés mellett, csaknem megöltem a feleségemet. Letartóztattak, és vissza kellett mennem a börtönbe. Amióta kiengedtek, rendszeresen megosztom másokkal a tapasztalataimat, hogy arra ösztönözzem őket, hogy ne használják ezt a drogot.” – S. W.

ERŐSZAKOS ÉS IRRACIONÁLIS VISELKEDÉS

2013 augusztusában egy 21 éves anya, aki a herbál hatása alatt állt, a saját négyéves gyermekét egy kukába dobta, és amikor a rendőrség letartóztatta, nem emlékezett rá, hogy hol van a fia. A rendőrség később megtalálta a gyermeket a kukában, és átadta a Gyermekvédelemnek. A nőt a gyermeke elhagyásával vádolták.

2011 januárjában egy omahai tinédzser lelőtt két iskolai adminisztrátort, az egyiket meg is ölte, azután pedig kioltotta a saját életét. A klinikai tesztek a kristály nevű drogot mutatták ki a szervezetében.

Egy 21 éves férfi Louisianában átvágta a saját torkát, miközben életében először a kristály hatása alatt állt. Szerencsére az anyja képes volt csökkenteni a vérzést, amíg a segítség meg nem érkezett.

  1. * hirtelen szívmegállás: a szív hirtelen, néha ideiglenes leállása
  2. ** mozgáskoordinációs készség: képesség az izmok szándékos mozgatására, bizonyos mozdulatok elvégzésére